חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים

תוכן עניינים

הומאופתיה מציעה גישה מאוזנת לאנשים שמתמודדים עם קשיי קשב וריכוז, ומאפשרת להם לנהל חיים רגועים, ממוקדים ומאורגנים יותר. טיפול  טבעי להפרעות קשב וריכוז יכול לשפר את השגרה וההתנהגויות היומיומיות של אנשים עם הפרעת קשב וריכוז, ובכך לבטל את הצורך בהתערבויות תרופתיות.

ד"ר פריד, שהוכשר תחילה כרופא ובהמשך כהומאופת, משלב בגישתו הטיפולית רפואה קונבנציונלית והומאופתיה. הוא מתאים באופן אישי כל טיפול לתסמינים הספציפיים של המטופל ולכל טיפול תרופתי קיים.

מאמר זה בוחן את הגישה הטיפולית של ד"ר קובי פריד וצוות המרכז להומאופתיה, ומסביר את האופן בו מתבצע התהליך עד להשגת הצלחה מלאה בטיפול בהפרעות אלו בקרב ילדים ומבוגרים.

תהליך הטיפול

הומאופתיה מתמקדת בכל אדם כמכלול שלם במקום לבחון רק את התסמינים שהוא מציג או מדווח עליהם, ו"להשתיק" אותם עם תרופות. במרכז להומאופתיה, תהליך הטיפול הוא יסודי ומקיף, וכולל את השלבים הבאים:

אבחון

ד"ר פריד מבצע תהליך אבחון יסודי של האתגרים והסימפטומים הנוגעים להפרעות הקשב והריכוז שהמטופל מציג, כולל בחינת התרופות שנקבעו, ומתנהל מנקודת מבט של רופא שהוא גם הומאופת.

רפואה הומאופתית

הטיפול ההומאופתי מותאם לתסמינים שהתגלו במהלך האבחון, עם הסברים מפורטים על תוכנית הטיפול שמותאמת באופן אישי.

תקשורת עם המטופלים

לאורך כל תוכנית הטיפול, צוות המרפאה, בראשות ד"ר פריד, מקפידים לקיים תקשורת טלפונית קבועה עם המטופלים, כדי לקבל עדכונים בזמן אמת על ההתפתחויות במצבם הבריאותי או הנפשי.

מפגשי מעקב

אחת לחודש, מתקיימים במרפאה מפגשי מעקב כדי להעריך את התגובה לטיפול, לבחון את ההתקדמות, ולהחליט אם יש צורך בשינויים או התאמות.

 

למי מתאים טיפול בהפרעות קשב וריכוז בגישה טבעית?

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז מתאים לילדים ומתבגרים שמאובחנים עם ADHD; לילדים ומתבגרים שמקבלים היום טיפול תרופתי להתמודדות עם ההפרעות; ולמבוגרים שמציגים התנהגות היפראקטיבית או אימפולסיבית. הטיפול אידיאלי לאנשים החווים תופעות לוואי מריטלין, כגון:

  • כאבי ראש
  • אובדן תיאבון
  • בעיות שינה
  • נרגנות
  • דיכאון
  • וכאבי בטן.

הטיפול יעיל גם לאנשים שמעוניינים להימנע מהגדלת מינון התרופות שלהם אך עדיין זקוקים לתמיכה נוספת, כולל ילדים, בני נוער ומבוגרים המחפשים אלטרנטיבות לניהול יעיל של תסמיני הפרעות הקשב והריכוז שלהם.

יתרונות הומאופתיה לילדים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז

טיפול הומאופתי לילדים ותינוקות יעיל ובטוח במיוחד כאשר הוא ניתן על ידי רופא שהוא גם הומאופת מומחה, מכיוון שילד בריא הוא ילד שמח שמתפתח היטב. גורמי סטרס שונים בחייו ובסביבתו של הילד עלולים לשבש את בריאותו הגופנית והנפשית, עד כדי התפתחות, בחלק מהמקרים, הפרעות קשב וריכוז.

הומאופתיה מציעה גישה הוליסטית לריפוי, המתייחסת להיבטים נפשיים ופיזיים, במטרה לשקם את בריאותו של הילד ולהפחית את הסיכון להישנות ההפרעות.

טיפול הומיאופתי או אינטגרטיבי מותאם אישית בהפרעות קשב וריכוז

במשך למעלה מעשרים שנה אני מעניק טיפול הומאופתי לילדים, מתבגרים ומבוגרים רבים שמתמודדים עם הפרעות אלו, ורוב המטופלים חווים שיפורים ניכרים במצבם ובהישגים שלהם בלימודים, עם טיפול הומאופתי בלבד.

למטופלים אחרים מתאים השילוב של רפואה אינטגרטיבית שכוללת טיפולים הומאופתיים וקונבנציונליים. בגישה זו, ניתן לקצר במקרים רבים את פרק הזמן הנדרש עד להשגת התוצאות המבוקשות, לצד הקלה על תסמינים נוספים הקשורים לתרופות.

שאלות ותשובות

מהם היתרונות של טיפול טבעי בהפרעות קשב וריכוז בהשוואה לתרופות מסורתיות?

טיפולים טבעיים, כגון הומאופתיה לילדים, שואפים לטפל בגורמים השורשיים לתסמיני הפרעות קשב וריכוז, והם יכולים לשפר את הבריאות הכללית, להפחית תופעות לוואי כמו כאבי ראש ואובדן תיאבון, ולשפר את הרווחה הרגשית.
במקרים רבים, הטיפולים הטבעיים מספקים גם גישה הוליסטית, המתמקדת בבריאות הפיזית, הנפשית והרגשית של הפרט.

איך טיפול הומאופתי עוזר לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז?

הטיפול ההומאופתי בהפרעות קשב וריכוז מותאם אישית לתסמינים ולצרכים הייחודיים של כל מטופל, וכולל שימוש בתרופות טבעיות לאיזון מערכות הגוף, שיפור הקשב והריכוז והפחתת היפראקטיביות ואימפולסיביות.
מטופלים רבים מדווחים על שיפורים משמעותיים בשגרת היום ובביצועים האקדמיים שלהם, כמו גם על ירידה בתופעות הלוואי הנפוצות הקשורות לתרופות מסורתיות.

האם ניתן לשלב טיפולים טבעיים עם תרופות קונבנציונליות להפרעות קשב וריכוז?

כן. ניתן להרכיב תוכנית טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז לצד תרופות קונבנציונליות, וגישה אינטגרטיבית זו יכולה לסייע בהפחתת תופעות הלוואי של תרופות ולשפר את תוצאות הטיפול הכוללות.
עם שילוב של שתי השיטות, המטופלים חווים לרוב שיפור מאוזן והוליסטי יותר בסימפטומים שלהם, ובמקרים מסוימים ניתן להפחית את משך הזמן והמינון של התרופות הקונבנציונליות.

למי מתאימים טיפולים טבעיים?

טיפולים טבעיים להפרעות קשב וריכוז מתאימים לילדים, בני נוער ומבוגרים שאובחנו כסובלים מהפרעות קשב וריכוז ומחפשים חלופות לטיפול תרופתי מסורתי. הם מועילים במיוחד לאנשים שחווים תופעות לוואי מתרופות כמו ריטלין, כגון כאבי ראש, אובדן תיאבון, הפרעות שינה, עצבנות, דיכאון וכאבי בטן.
גישת טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז מתאימה גם לאנשים שמעוניינים להפחית את הסתמכותם על תרופות קונבנציונליות ולנהל ביעילות את התסמינים שלהם.

אני מזמין אותך לפנות אליי, בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך
שלום שמי קובי פריד, אני רופא והומאופת, מטפל בהומאופתיה במרפאתי מ 1997, טיפלתי וחקרתי בבית חולים תל השומר מ- 2014, ניהלתי את היחידה לרפואה משלימה בבית חולים איכילוב. השילוב של ידע רפואי וטיפול הומאופתי מוצלח באלפי מטופלות ומטופלים מגיל ינקות ועד קשישים הוביל אותי לפתח שיטת טיפול הומאופתית ייחודית המאפשרת הקלה וריפוי במגוון רחב של בעיות אקוטיות וכרוניות, גופניות ונפשיות התשוקה שלי לעזור, לרפא ולהקל על סבל ומכאוב ושיטת הטיפול הייחודית, מאפשרים לי להתאים לכל מטופל ומטופלת טיפול המחולל ריפוי אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ.
אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ
בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך
אולי יעניין אותך גם
טיפול טבעי בדלקות אוזניים
בלוג

טיפול טבעי בדלקות אוזניים: התאמה אישית של טיפול הומאופתי לילדים

טיפול טבעי בדלקות אוזניים עשוי להפחית באופן משמעותי או אפילו לבטל את הצורך באנטיביוטיקה. גישה זו יכולה לקצר את משך וחומרת הדלקת ובעיקר להקל במהירות על הכאבים הקשורים לדלקות אוזניים, עם תמיכה בהפחתת הישנות הזיהומים. וכך מסביר ד"ר פריד, רופא והומאופת מומחה עם ניסיון של 27 שנים ברפואה אינטגרטיבית: "מניסיוני הרב בטיפול במאות ילדים עם

קרא עוד »
ורטיגו טיפול טבעי
בלוג

ורטיגו טיפול טבעי: הקלת הסחרחורות בגישה הומאופתית

ורטיגו טיפול טבעי: הקלת הסחרחורות בגישה הומאופתית טיפולים טבעיים לסחרחורות כרוניות וחמורות מסייעים בהשבת האיזון, עם תרופות הומאופתיות שמפחיתות באופן משמעותי או אפילו מעלימות לחלוטין התקפי סחרחורת ומשיבות את היציבות ללא צורך בתרופות. במאמר זה, ד"ר קובי פריד, רופא והומאופת מומחה עם ניסיון של 27 שנים, מייסד ומנהל המרכז להומאופתיה, מציג את הגישה שלו לניהול

קרא עוד »
הומאופתיה לחרדות
בלוג

הומאופתיה לחרדות: גישה טבעית נטולת תרופות ותופעות לוואי למניעת החרדות והישנותן

הומאופתיה לחרדות: גישה טבעית נטולת תרופות ותופעות לוואי למניעת החרדות והישנותן רוב המטופלים שמגיעים למרכז להומאופתיה בראשות ד"ר קובי פריד, רופא והומאופת מומחה, מדווחים על הקלה משמעותית בהפרעות חרדות ופחדים, ועל שיפור כללי ברווחתם הרגשית והפיזית, בזכות האופי ההוליסטי של הטיפול ההומאופתי. המטופלים מתחילים תוכנית טיפול הומאופתיה לחרדות עם ייעוץ מקיף שבמהלכו ד"ר פריד מעריך

קרא עוד »
דילוג לתוכן