חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קשב וריכוז במבוגרים

תוכן עניינים

טיפולים הומאופתים כפתרון לבעיות קשב וריכוז במבוגרים

ההומאופתיה מסוגלת לאזן את הסובלים מקשיי קשב וריכוז ולאפשר להם לחיות חיים רגועים, ממוקדים ומאורגנים יותר. הטיפול ההומאופתי מסוגל לשפר את השגרה היומיומית וההתנהגותית של אנשים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז, ולייתר את הצורך בטיפול תרופתי.

הטיפולים מותאמים אישית הן לחומרת המחלה ולרמת החולשה של מערכת החיסון, והן לגורמי הסטרס הרגשיים והפיזיים הייחודיים.

״במשך השנים טיפלתי בהצלחה בילדים ובמבוגרים רבים שסובלים מאסתמה ומרגישויות שונות בדרכי הנשימה. ילדים ומבוגרים שסבלו מהתקפי אסתמה חווים שיפור משמעותי באיכות חייהם, ירידה בתדירות ההתקפים ובעוצמתם, והפחתה בשימוש במשאפים ובסטרואידים עד כדי הפסקה מוחלטת״, ד״ר פריד

הפרעת קשב וריכוז במבוגרים

הרבה אנשים מאמינים שקשיי קשב וריכוז הם תופעה שמוגבלת אך ורק לילדים ולמתבגרים. למען האמת, תפיסה זו איננה מוטעית לחלוטין כי ישנם ילדים שאכן משאירים מאחור את התופעה כשהם הופכים מילדים למבוגרים. למרות זאת, ההערכות גורסות שכ-70% מהילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז בילדותם, סובלים מהן גם בתקופות מאוחרות יותר בחייהם.

בגלל שבעבר היה נהוג לחשוב שזוהי תופעה שמוגבלת לתקופת הילדות בלבד, מבוגרים רבים שמציגים תופעות של קשב וריכוז כלל אינם מודעים לכך שהם לוקים בתופעה שניתנת לריפוי. פעמים רבות, אנשים אלה פשוט מאמינים שזהו אופיים – הם שכחנים, תזזיתיים, מהירים להגיב ולכעוס, נוטים להתפזר בזמן שהם אמורים לבצע משימה כלשהי, מתקשים לשבת בשקט לאורך זמן ועוד תופעות שהן למעשה תוצר ישיר של קשיי הקשב והריכוז שלהם.

כמו אצל ילדים, כך גם אצל המבוגרים הפרעת הקשב והריכוז מחוללת לא מעט בעיות בתחומים רבים בחייהם – בקשר הזוגי, בעבודה ובחברה. אבל חוסר המודעות למקור הבעיות בדרך כלל מונע מאותם מבוגרים לקבל אבחון ראוי ולטפל בקשיים שלהם בצורה אפקטיבית. במקרים רבים, האבחון מגיע במקרה, לעיתים לאחר שאותם מבוגרים לוקחים את ילדיהם לאבחון וכשהם מאזינים לרשימת התסמינים, לפתע הם מזהים אותם גם בתוכם. ישנם גם מקרים שבהם אנשים מגיעים לרופאים בעקבות בעיה פיזית או מנטלית כלשהי ולאחר בדיקה מתברר להם שהם סובלים מהפרעת קשב וריכוז.

כך או כך, מרגע שאובחנו המבוגרים, עומדות בפניהם אפשרויות טיפול שונות. רבים פונים לטיפול באמצעות תרופות לקשב וריכוז, תרופות שמלוות בתופעות לוואי בלתי רצויות, אחרים מנסים טיפול התנהגותי שעוזר למתן את ביטוייה של התופעה, יש כאלה שפונים לטיפול רגשי, שבעיקר נועד לעזור להם להתמודד עם ההשלכות של התופעה, ויש אנשים שפונים לעזרתם של הטיפולים הטבעיים למיניהם.

מאחר שההומאופתיה מאפשרת ריפוי של מגוון רחב של תופעות – גופניות ונפשיות, אקוטיות וכרוניות – היא אחת השיטות האפקטיביות ביותר לטיפול בבעיית קשב וריכוז. במהותו, הטיפול ההומאופתי מתייחס לכלל התסמינים שמציגים המטופלים – המנטליים, הרגשיים, ההתנהגותיים והפיזיים – ופועל בכל הרבדים. כך, הטיפול ההומאופתי מחזק את כוחות המרפא של הגוף והנפש, ומסוגל ליצור איזון היכן שזה נדרש.

כל טיפול הומאופתי עושה שימוש בתרופות הומאופתיות, שנלקחות בישראל בבתי מרקחת מורשים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות. התרופות ההומאופתיות הן טבעיות ואינן גורמות לתופעות לוואי. לכן, זהו טיפול בטוח מאוד.

הגישה הטיפולית

מאחר שד״ר פריד הוכשר קודם כל כרופא ולאחר מכן כהומאופת, תפיסת העולם הטיפולית שלו מבוססת על שילוב של רפואה קונבנציונלית והומאופתיה. את הטיפול עצמו מתאים ד״ר פריד באופן אישי – למטופלים עצמם אבל בעיקר לתופעות הספציפיות שמהן הם סובלים, וכן לטיפולים התרופתיים שהם מקבלים, במקרים הרלוונטיים.

מתוך הבנה שהטיפול לא מתקיים אך ורק בין כותלי הקליניקה, ד״ר פריד והצוות המקצועי – שמורכב כולו מבוגרי לימודי הומאופתיה ומהומאופתים פעילים – זמין למענה גם מעבר לשעות העבודה המקובלות ויוצר קשר עם המטופלים כדי להתעדכן במצבם ובהשפעתו של הטיפול. במידת הצורך, תיתכן התאמה של התרופה ההומאופתית לשינויים שחלו בעקבות הטיפול.

התהליך

  1. אבחון – כשהוא חובש הן את כובע הרופא והן את כובע ההומאופת, ד״ר פריד מבצע אבחון מקצועי ומקיף של הקשיים והתופעות שנובעים מבעיות הקשב והריכוז, ומהטיפול התרופתי בהן.
  2. תרופה – התאמת התרופה ההומאופתית לתופעות שנצפו במהלך האבחון. בשלב זה גם יינתן הסבר מפורט על האופן שבו יתנהל הטיפול.
  3. עדכון – לאורך תקופת הטיפול שומרים צוות המרפאה וד"ר פריד על קשר טלפוני עם המטופלים ומתעדכנים בהתפתחויות שונות במצבם.
  4. מעקב – מדי חודש מתקיימת פגישת מעקב בקליניקה להערכת התגובה לתרופה והתקדמות הטיפול.
  5. לכל אורך הטיפול, ד״ר פריד וצוות המרפאה זמינים למענה במקרים דחופים.

 

אני מזמין אותך לפנות אליי, בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך
שלום שמי קובי פריד, אני רופא והומאופת, מטפל בהומאופתיה במרפאתי מ 1997, טיפלתי וחקרתי בבית חולים תל השומר מ- 2014, ניהלתי את היחידה לרפואה משלימה בבית חולים איכילוב. השילוב של ידע רפואי וטיפול הומאופתי מוצלח באלפי מטופלות ומטופלים מגיל ינקות ועד קשישים הוביל אותי לפתח שיטת טיפול הומאופתית ייחודית המאפשרת הקלה וריפוי במגוון רחב של בעיות אקוטיות וכרוניות, גופניות ונפשיות התשוקה שלי לעזור, לרפא ולהקל על סבל ומכאוב ושיטת הטיפול הייחודית, מאפשרים לי להתאים לכל מטופל ומטופלת טיפול המחולל ריפוי אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ.
אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ
בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך
אולי יעניין אותך גם
עייפות אחרי הקרנות
בלוג

עייפות אחרי הקרנות: הקלת התסמינים ושיפור איכות החיים של המטופלים

עייפות אחרי הקרנות: הקלת התסמינים ושיפור איכות החיים של המטופלים ההתקדמות האחרונה בטיפולים אונקולוגיים הפחיתה משמעותית את שיעורי התמותה, לצד שיפור ביכולות ההתמודדות של המטופלים עם תופעות הלוואי, אבל חשוב להכיר בכך שטיפולים אלו גם הגבירו את החמרת תופעות הלוואי, מה שעלול להוביל לירידה ממושכת ביכולות התפקוד, וברווחת ואיכות חיי המטופלים. תופעות הלוואי השכיחות מתבטאות

קרא עוד »
טיפול הומאופתי בטחורים
בלוג

טיפול הומאופתי בטחורים: גישה טבעית אינטגרטיבית

טחורים יכולים להיות בעיה כואבת ומתמשכת, אבל ההקלה עשויה להיות זמינה יותר מכפי שרוב האנשים חושבים, גם בלי לעבור טיפולים פולשניים או לצרוך תרופות חזקות. מאמר זה מציג את הגישה האינטגרטיבית המקיפה שפותחה על ידי ד"ר קובי פריד, הומאופת מומחה ורופא מוסמך עם ניסיון של עשרים שנים בתחום. טיפול הומאופתי בטחורים מבוסס על טיפול בתסמינים

קרא עוד »
טיפול הומאופתי בבלוטת התריס
בלוג

טיפול הומאופתי בבלוטת התריס: התוצאות שאפשר להשיג מטיפולים הומאופתיים וקונבנציונליים

גישה אינטגרטיבית של טיפול הומאופתי בבלוטת התריס עם שילוב של טיפולים קונבנציונליים, כפי שפותחה על ידי ד"ר פריד, רופא הומאופת עם ניסיון של למעלה מעשרים שנים ומחקרים שפורסמו ברחבי העולם, משלבת את חוכמת ההומאופתיה עם השיטות החזקות של הרפואה הקונבנציונלית. בגישה זו, המטופלים מקבלים תוכנית טיפול מאוזנת לניהול הפרעות בבלוטת התריס, להקלת התסמינים עם טיפול

קרא עוד »
דילוג לתוכן